КУРБАС У ХАРКОВІ
01.18-02.25
18.01.2018 – 25.02.2018
Лесь Курбас, найцікавіший режисер-аванградист переїжджає у Харків із своїм театром «Березіль» у 1926 році та змінює поняття про театр у місті. Виставка зосереджуюється на виставах «Народний Малахій» (1928), «Алло на хвилі 477» (1929) та «Мина Мазайло» (1929) в театрі «Березіль» у Харкові.
Виставку заповнюють музика, сценографія, костюми, ескізи, афіші, фотографії з вистав та інсталяції. Починаємо із вступом про роботу Леся Курбаса до Харкова. У світовому театрі Курбасові експерименти з кіно належать до найцікавіших ранніх застосовань нових медіа у виставах. Цю роботу він довершить у Харкові, починаючи активно експериментувати з радіо – медіа, що на той час тільки з’являється у широкому вжитку. “Народний Малахій” (1928) представимо унікальним аудіо документом – читанням першої дії п’єси одним із головних акторів постановки Йосипом Гірняком. Цей запис із 1960-их років – перша відома спроба документації постановки Курбаса - була записана у Нью Йорку для радіо програми. Голос Гірняка переносить глядачів в час творення вистави і представляє тему – вхід в урбаністичний простір столиці. Друга представлена харківська вистава це “Алло на хвилі 477” (1929), перший джаз мюзикл в Україні. Нещодавно, куратори знайшли оркестрову партетуру Юлія Мейтуса до цієї вистави. Мейтус написав музику до 13 вистав Березоля і важалося, що вся ця музика була знищена. Ми плануємо записати частини з сучасними музикантами і представити її разом з відтвореною сценографією Вадима Меллера. Ця постановка уявляє можливу українську міську культуру як частину европейських трендів. Для спектаклю "Мина Мазайла" ми здійснимо реконструкцію фантастично-космічної сценографії Вадима Меллера, що розкриває простір для сполучення минулого міщанського з майбутнім.
Кожний період творчості Курбаса відзначається інноваціями. Але саме підчас праці у театрі «Березіль» у Харкові (1926–1933) Курбас демонструє свою театральну майстерність як один із найкращих режисерів країни та світу. Його постановки формують нове міське урбаністичне українське обличчя Харкова. Курбас співпрацює із художником-авангардистом Вадимом Меллером, створюючи сценографію, яка оживляє простір новою технікою. Композитор «Березоля» тепер Юлій Мейтус, а драматург Микола Куліш. Курбас створив свої постановки з «Березолем» з надзвичайно розмаїтою групою митців з різних куточків України та походжень, аби спільно створити сучасну українську урбаністичну культуру.
Головна задача експозиції – продемонструвати саме ті театральні модерністичні інновації, які окреслюють творчість Курбаса та ставлять його в один ряд із найбільш знаними авангардистами першої половини ХХ-го сторіччя. Постать Курбаса відкриває можливості для культурної дипломатії Харкова та України, як виток світових мистецьких трендів.
Куратори виставки :
Вірляна Ткач, художній керівник, Мистецька Група "Яра" (Нью-Йорк)
Тетяна Руденко, Музей театрального, музичного та кіномистецтва України (Київ)
Вальдемарn Клюзко, мистецьке оформлення виставки (Київ)
Виставка зроблена на основі колекції Музею театрального, музичного та кіномистецтва України. Також викорастані матеріали, надані Театральним музеєм Харківського Державного Драматичного Театру ім. Т.Г. Шевченка, Харківським Літературним Музеєм, Національним центром Олександра Довженка, Центральним державним кінофотофоно архівом України імені Г. С. Пшеничного, Музеєм Михайла Старицького, Українським Музеєм у Нью-Йорку (Архів Йосипа Гірняка). З приватних архівів Сергія Гордієва, Ірени Макарик, Вірляни Ткач та Мистецької Групи "Яра". Реконструкцію одягу зробила майстерня “Шляхетний одяг”. Дякуємо за допомогу у підготовці виставки Надії Соколенко, Євгену Копйову та Ярині Цимбал. Виставка була підготовлена за підтримки Програми імені Фулбрайта в Україні.
У мистецьких та наукових подіях під час виставки будуть брати участь: Харківський Державний Академічний Драматичний Театр ім. Шевченка, Харківський літературний музей, Харківський національний університет мистецтв ім І.П. Котляревського, Харківська державна академія дизайну і мистецтв, Харківська державна академія культури, Театр Арабески та Сергій Жадан.
Команда проекту: Яна Партола (координатор), Сергій Гордіїв, Тетяна Пилипчук, Марина Куценко, Валентина Чечик, Тетяна Турка, Олена Либо, Світлана Олешко, Валерія Любченко та Вірляна Ткач.
18.01 - 25.02
18.01.2018 – 25.02.2018
Лесь Курбас, найцікавіший режисер-аванградист переїжджає у Харків із своїм театром «Березіль» у 1926 році та змінює поняття про театр у місті. Виставка зосереджуюється на виставах «Народний Малахій» (1928), «Алло на хвилі 477» (1929) та «Мина Мазайло» (1929) в театрі «Березіль» у Харкові.
Виставку заповнюють музика, сценографія, костюми, ескізи, афіші, фотографії з вистав та інсталяції. Починаємо із вступом про роботу Леся Курбаса до Харкова. У світовому театрі Курбасові експерименти з кіно належать до найцікавіших ранніх застосовань нових медіа у виставах. Цю роботу він довершить у Харкові, починаючи активно експериментувати з радіо – медіа, що на той час тільки з’являється у широкому вжитку. “Народний Малахій” (1928) представимо унікальним аудіо документом – читанням першої дії п’єси одним із головних акторів постановки Йосипом Гірняком. Цей запис із 1960-их років – перша відома спроба документації постановки Курбаса - була записана у Нью Йорку для радіо програми. Голос Гірняка переносить глядачів в час творення вистави і представляє тему – вхід в урбаністичний простір столиці. Друга представлена харківська вистава це “Алло на хвилі 477” (1929), перший джаз мюзикл в Україні. Нещодавно, куратори знайшли оркестрову партетуру Юлія Мейтуса до цієї вистави. Мейтус написав музику до 13 вистав Березоля і важалося, що вся ця музика була знищена. Ми плануємо записати частини з сучасними музикантами і представити її разом з відтвореною сценографією Вадима Меллера. Ця постановка уявляє можливу українську міську культуру як частину европейських трендів. Для спектаклю "Мина Мазайла" ми здійснимо реконструкцію фантастично-космічної сценографії Вадима Меллера, що розкриває простір для сполучення минулого міщанського з майбутнім.
Кожний період творчості Курбаса відзначається інноваціями. Але саме підчас праці у театрі «Березіль» у Харкові (1926–1933) Курбас демонструє свою театральну майстерність як один із найкращих режисерів країни та світу. Його постановки формують нове міське урбаністичне українське обличчя Харкова. Курбас співпрацює із художником-авангардистом Вадимом Меллером, створюючи сценографію, яка оживляє простір новою технікою. Композитор «Березоля» тепер Юлій Мейтус, а драматург Микола Куліш. Курбас створив свої постановки з «Березолем» з надзвичайно розмаїтою групою митців з різних куточків України та походжень, аби спільно створити сучасну українську урбаністичну культуру.
Головна задача експозиції – продемонструвати саме ті театральні модерністичні інновації, які окреслюють творчість Курбаса та ставлять його в один ряд із найбільш знаними авангардистами першої половини ХХ-го сторіччя. Постать Курбаса відкриває можливості для культурної дипломатії Харкова та України, як виток світових мистецьких трендів.
Куратори виставки :
Вірляна Ткач, художній керівник, Мистецька Група "Яра" (Нью-Йорк)
Тетяна Руденко, Музей театрального, музичного та кіномистецтва України (Київ)
Вальдемарn Клюзко, мистецьке оформлення виставки (Київ)
Виставка зроблена на основі колекції Музею театрального, музичного та кіномистецтва України. Також викорастані матеріали, надані Театральним музеєм Харківського Державного Драматичного Театру ім. Т.Г. Шевченка, Харківським Літературним Музеєм, Національним центром Олександра Довженка, Центральним державним кінофотофоно архівом України імені Г. С. Пшеничного, Музеєм Михайла Старицького, Українським Музеєм у Нью-Йорку (Архів Йосипа Гірняка). З приватних архівів Сергія Гордієва, Ірени Макарик, Вірляни Ткач та Мистецької Групи "Яра". Реконструкцію одягу зробила майстерня “Шляхетний одяг”. Дякуємо за допомогу у підготовці виставки Надії Соколенко, Євгену Копйову та Ярині Цимбал. Виставка була підготовлена за підтримки Програми імені Фулбрайта в Україні.
У мистецьких та наукових подіях під час виставки будуть брати участь: Харківський Державний Академічний Драматичний Театр ім. Шевченка, Харківський літературний музей, Харківський національний університет мистецтв ім І.П. Котляревського, Харківська державна академія дизайну і мистецтв, Харківська державна академія культури, Театр Арабески та Сергій Жадан.
Команда проекту: Яна Партола (координатор), Сергій Гордіїв, Тетяна Пилипчук, Марина Куценко, Валентина Чечик, Тетяна Турка, Олена Либо, Світлана Олешко, Валерія Любченко та Вірляна Ткач.
18.01 - 25.02
18.01.2018 – 25.02.2018
Лесь Курбас, найцікавіший режисер-аванградист переїжджає у Харків із своїм театром «Березіль» у 1926 році та змінює поняття про театр у місті. Виставка зосереджуюється на виставах «Народний Малахій» (1928), «Алло на хвилі 477» (1929) та «Мина Мазайло» (1929) в театрі «Березіль» у Харкові.
Виставку заповнюють музика, сценографія, костюми, ескізи, афіші, фотографії з вистав та інсталяції. Починаємо із вступом про роботу Леся Курбаса до Харкова. У світовому театрі Курбасові експерименти з кіно належать до найцікавіших ранніх застосовань нових медіа у виставах. Цю роботу він довершить у Харкові, починаючи активно експериментувати з радіо – медіа, що на той час тільки з’являється у широкому вжитку. “Народний Малахій” (1928) представимо унікальним аудіо документом – читанням першої дії п’єси одним із головних акторів постановки Йосипом Гірняком. Цей запис із 1960-их років – перша відома спроба документації постановки Курбаса - була записана у Нью Йорку для радіо програми. Голос Гірняка переносить глядачів в час творення вистави і представляє тему – вхід в урбаністичний простір столиці. Друга представлена харківська вистава це “Алло на хвилі 477” (1929), перший джаз мюзикл в Україні. Нещодавно, куратори знайшли оркестрову партетуру Юлія Мейтуса до цієї вистави. Мейтус написав музику до 13 вистав Березоля і важалося, що вся ця музика була знищена. Ми плануємо записати частини з сучасними музикантами і представити її разом з відтвореною сценографією Вадима Меллера. Ця постановка уявляє можливу українську міську культуру як частину европейських трендів. Для спектаклю "Мина Мазайла" ми здійснимо реконструкцію фантастично-космічної сценографії Вадима Меллера, що розкриває простір для сполучення минулого міщанського з майбутнім.
Кожний період творчості Курбаса відзначається інноваціями. Але саме підчас праці у театрі «Березіль» у Харкові (1926–1933) Курбас демонструє свою театральну майстерність як один із найкращих режисерів країни та світу. Його постановки формують нове міське урбаністичне українське обличчя Харкова. Курбас співпрацює із художником-авангардистом Вадимом Меллером, створюючи сценографію, яка оживляє простір новою технікою. Композитор «Березоля» тепер Юлій Мейтус, а драматург Микола Куліш. Курбас створив свої постановки з «Березолем» з надзвичайно розмаїтою групою митців з різних куточків України та походжень, аби спільно створити сучасну українську урбаністичну культуру.
Головна задача експозиції – продемонструвати саме ті театральні модерністичні інновації, які окреслюють творчість Курбаса та ставлять його в один ряд із найбільш знаними авангардистами першої половини ХХ-го сторіччя. Постать Курбаса відкриває можливості для культурної дипломатії Харкова та України, як виток світових мистецьких трендів.
Куратори виставки :
Вірляна Ткач, художній керівник, Мистецька Група "Яра" (Нью-Йорк)
Тетяна Руденко, Музей театрального, музичного та кіномистецтва України (Київ)
Вальдемарn Клюзко, мистецьке оформлення виставки (Київ)
Виставка зроблена на основі колекції Музею театрального, музичного та кіномистецтва України. Також викорастані матеріали, надані Театральним музеєм Харківського Державного Драматичного Театру ім. Т.Г. Шевченка, Харківським Літературним Музеєм, Національним центром Олександра Довженка, Центральним державним кінофотофоно архівом України імені Г. С. Пшеничного, Музеєм Михайла Старицького, Українським Музеєм у Нью-Йорку (Архів Йосипа Гірняка). З приватних архівів Сергія Гордієва, Ірени Макарик, Вірляни Ткач та Мистецької Групи "Яра". Реконструкцію одягу зробила майстерня “Шляхетний одяг”. Дякуємо за допомогу у підготовці виставки Надії Соколенко, Євгену Копйову та Ярині Цимбал. Виставка була підготовлена за підтримки Програми імені Фулбрайта в Україні.
У мистецьких та наукових подіях під час виставки будуть брати участь: Харківський Державний Академічний Драматичний Театр ім. Шевченка, Харківський літературний музей, Харківський національний університет мистецтв ім І.П. Котляревського, Харківська державна академія дизайну і мистецтв, Харківська державна академія культури, Театр Арабески та Сергій Жадан.
Команда проекту: Яна Партола (координатор), Сергій Гордіїв, Тетяна Пилипчук, Марина Куценко, Валентина Чечик, Тетяна Турка, Олена Либо, Світлана Олешко, Валерія Любченко та Вірляна Ткач.
Поточні події
29.08.24 – 17.11.24
Виставкa
29.03.24 – 29.06.24
Виставкa
28.01.24 – 03.03.24
Виставкa
Поточні події
Поточні події