Трансформація?: Театр “Березіль” Леся Курбаса і край можливого

п'ятниця 16 червня о 18.00

Зустріч з істориком Мейгилл Фаулер

Чи може театр змінити світ? У ранні радянські роки художники вірили, що може – і створювали розлогу культурну інфраструктуру, щоб фундаментально змінити стосунки між посадовцями, глядачами і художниками. Але якими були межі театральних можливостей? У своїй розмові я використовуватиму приклад Леся Курбаса (1887—1937) та його театру “Березіль”, щоб запропонувати контрапункт до мрії про Еденію. Якщо Зігман тільки писав про утопію, то Курбас зі своїми друзями митцями пробував створювати утопію на сцені. Виклики мультиетнічного суспільства та месіаністичні мрії про майбутнє, будучи такими свіжими в 1918, стали фатальними в середині 1930-х. Курбас та його театр і сьогодні ставлять питання про можливості театру, про потреби і небезпеки його перетину з політикою.

 
Mayhill C. Fowler — професор Історії і Директор Програми з Російських, Східноєвропейських та Євроазійських Студій в Stetson University. Вона викладає та досліджує історію культури Росії та Східної Європи, фокусуючись на Україні. Вона публікувалася в Ab Imperio, Canadian Slavonic Papers та Kritika: Explorations in Russian and Eurasian Studies. Автор книги Beau Monde at Empire's Edge: State and Stage in Soviet Ukraine (Торонто, 2017). Вона на даний момент працює над проектом про радянські військові розваги.

На фото — робота Бабі Бадалов NO (W) FUTURE
Фото:Анна Олепир

DSC_0053