Еденія: У місті майбутнього

                                                                          8 червня – 9 липня 2017

«Еденія: У місті майбутнього» – виставка, яка отримала назву від утопічної новели, опублікованої мовою їдиш Калменом Зінгманом у Харкові у 1918 р. Майже через сто років після публікації художник Євгеній Фікс зібрав міжнародну групу сучасних художників, запропонував їм прочитати цю новелу і створити мистецьку роботу – ніби з музею уявного міста Еденії. Ця виставка представляє різні бачення художників – як запрошення подивитися на свої мрії з різних боків та відстаней, помічаючи їхні кольори, інтонації, форми та ритми.

Еденія Зінгмана (проекція Харкова на 25 років в майбутнє) – це місто, в якому людей перевозять летючі автобуси, де фонтани регулюють температуру повітря і цілий рік тримають її на комфортному рівні, де етнічні спільноти живуть поруч у злагоді та мирі. Головний герой, що повернувся до свого рідного міста з Палестини, відвідує художній музей, де він «подивився гіпсові скульптури Кріценштейна, Лісі-Ціпі, вироби з золота. На верхньому поверсі він зачинив за собою двері й довго-довго дивився, дивився й думав, думав і загубився у своїх думках…»

У час, коли багато українців все ще розділені на тих, хто ідеалізує радянське минуле як золоту епоху соціальної справедливості і тих, хто ідеалізує Євросоюз як обіцяну майбутню утопію, виставка «Еденія: У місті майбутнього» (що бере початок з новели, написаної мовою, яка майже зникла з України) пропонує глядачам роздивитися багатокультурну історію країни та її ранньорадянські мрії/жахи, з огляду на нинішні політичні виклики та можливості. Ми пропонуємо відвідувачам критично подумати про звабливість та комфортність утопічної мрії і разом із тим згадати те, що було вчинено в минулому заради перетворення ідеального образу суспільства в реальність. Скільки з цих мрій та аргументів ми досі повторюємо сьогодні?

У той же час ми визнаємо утопічний характер самого проекту сучасного мистецтва в ХХІ ст., де видимість (як розкриття, або одкровення) заступила місце візіонерських проектів минулого.

Куратори: Лариса Бабій (Україна / США) та Євгеній Фікс (США / Росія).

Художники:
Іфеома Аняеджі (Нігерія)
Бабі Бадалов (Франція / Азербайджан)
Тетяна Григоренко (США / Франція)
Ікатеріні Ґеґісян (Великобританія / Греція)
Саша Дедос (Україна)
Руфь Дженрбекова і Марія Вільковіська (Казахстан)
Микита Кадан (Україна)
Капані Кіуанґа (Франція / Канада)
Колектив Конкретних Дат (Україна)
Куранді Кац (Італія / Канада)
Юрій Лейдерман (Україна / Німеччина)
Микола Рідний (Україна)
Хаїм Сокол (Росія / Ізраїль)
Аґнес Турнауер (Франція)
Архітектор експозиції: Іван Мельничук (Україна)
Видавничий партнер: ШТАБ (Школа творчої актуализації майбутнього)
(Киргизстан)
Виставка організована за підтримки Asylum Arts
Особлива подяка Др. Геннадію Естрайх

Про кураторів:

Євгеній Фікс народився у Москві у 1972 р., з 1994 р. живе та працює в Нью-Йорку. В своїй мистецькій практиці (роботи, виставки, книги) він досліджує репресовані мікро-історичні наративи, що проявляють складні стосунки між соціальними історіями заходу та країн радянського блоку в ХХ ст. Більше інформації: http://yevgeniyfiks.com/ 

Лариса Бабій народилася в США в 1980 р., з 2005 р. живе та працює в Києві. Незалежний куратор, автор, перекладач. У центрі її роботи – репрезентація українського сучасного мистецтва в англомовному світі, організація проектів сучасного мистецтва в Україні (часто у співпраці з художниками) та критичний дискурс про умови, в яких сьогодні існує культура.   

EDENYA_Afisha [19-05]